Inbound Marketing
Inbound marketing
Vad är inbound marketing? Det är en marknadsföringsstrategi som är till för att hjälpa dig att attrahera, engagera och generera kunder med hjälp dina digitala kanaler. Syftet är att attrahera kunder utefter deras behov och villkor.
Inbound marketing består av tre delar: 1.) attrahera, 2.) engagera, och 3.) underhålla. I praktiken fungerar de olika delarna så här:
1.) För att attrahera kunder till din hemsida måste du erbjuda dem något av värde, till exempel nedladdningsbart material, e-böcker eller annat innehåll. Ledmotiven ska alltid vara att lösa deras problem.
2.) Nästa steg är att engagera kunderna, eller prospekten, som du lockade till dig genom ditt attraherande innehåll. Det här steget kan verka krångligt för en del; hur får man personen att ta klivet från prospekt till kund? Hemligheten ligger i att övertyga personen om att dina varor eller tjänster kan hjälpa dem att lösa sina problem
3.) När en person väl blivit kund, bör denna person underhållas genom att fortsätta att erbjuda värdefullt innehåll. Varför? Syfte med ditt företag ska vara att lösa dina kunders problem, och detta fortsätter även efter deras första, eller deras tionde köp. Och som ordspråket lyder; det är lättare och billigare att behålla en befintlig kund, än att attrahera en ny!
SERVICE FEATURE ONE
Whaaat? Can't believe what you are seeing? Rub your eyes as long as you want. We also have a module for presenting your device mockups. Position the image left or right.Vi hjälper dig med
Lead scoring
Lead scoring är ett verktyg för att du ska kunna mäta dina kunders intresse, där utgångspunkten är att olika handlingar har olika värde för ditt företag. Med det menas alltså att handlingar visar på olika grad av intresse från kunder, det vill säga att kunden är mer eller mindre intresserad av ditt företag och det du erbjuder.
Om en kund väljer att fylla i ett formulär för att bli kontaktad av dig, visar det ett större intresse från kundens sida än om den bara väljer att prenumerera på ditt nyhetsbrev. Båda är dock en indikation på intresse för ditt företag.
Lead scoring är helt enkelt ett poängsystem där du kan följa upp dina leads i deras kundresa. Vi hjälper dig att ta fram ett lead scoring-system som är anpassat utifrån dina kunder och deras behov.
Lead nurturing
Grunden i remarketing och retargeting är att ta tillvara på leads, vilket är precis vad lead nurturing innebär. För att kunna ta tillvara på dina leads är det viktigt att du vet deras behov. Ett bra sätt att lära känna dina leads är att kontinuerligt erbjuda dem mer kunskap, som de anser vara användbar och värdefull. Genom att få dem att ladda ner olika typer av innehåll kan du varje gång ställa nya frågor, vilket ger dig ytterligare information. Utifrån informationen kan du därefter identifiera vilken “persona” de tillhör.
Personas
Personas är semi-fiktionella karaktärer som representerar ditt företags önskade kundgrupper. Kundgrupperna kan exempelvis vara marknadschefer eller kommunikatörer, som då kategoriseras in under olika personas. När du vet vilken persona som ditt lead tillhör kan du anpassa din kommunikation utifrån det, och därmed förse till lead med mer innehåll som är relevant för just den målgruppen.
SOCIAL MEDIA MARKNADSFÖRING (SMM)
Vi hjälper dig att optimera din räckvidd i dina kanaler.SÖKMOTORMARKNADSFÖRING (SEM)
Vi hjälper dig att synas bättre i sökresultaten.VIDEOANNONSERING
Vi hjälper dig att skapa videokampanjer via Youtube Ads.PROGRAMMATISK ANNONSERING
Vi skräddarsyr din marknadsföring mot din målgrupp.REMARKETING & RETARGETING
Vi hjälper dig att annonsera mot personer som visat intresse för dina produkter och tjänster.SERVICE VIDEO
Showcase your awesome service with quality video content.
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy
27K | 1.2MIO |
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam sit amet, consetetur elitr. | Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam sit amet, consetetur elitr. |