Möt dina målgrupps behov med Google-annonsering

Samtliga sökmotorer har ett annonsverktyg som företag kan använda för att göra sig synliga. Google Ads, tidigare kallat Google AdWords, är ett av de största digitala annonsverktygen.

För att dina annonser ska premieras av Google och därmed få bättre synlighet gäller det att dina annonser har väl valda sökord, men också att de har bra och relevant innehåll.

Fördelarna med att använda exempelvis Google Ads är att du kan välja vilka sökfraser som du vill ska vara kopplade till din sajt, vilket gör att du får maximal avkastning av dina insatser.

Om du exempelvis driver ett konditori i Stockholm, då vill du förslagsvis vara synlig när någon söker på “beställa tårtor Stockholm”. På så sätt möter du dina besökares behov i realtid och kan därmed fånga upp dem till att konvertera.

Caroline Blomqvist in action (1)

 

Kontakta oss

Vill du veta mer om vad vi kan hjälpa just ditt företag med? Kontakta oss via formuläret så kan vi pratas vid närmare!