LinkedIn-annonsering

Jobbar du på ett företag där du vill annonsera mot personer inom olika yrken och branscher? Då är LinkedIn är den perfekta plattformen för dig!

Som världens största affärsnätverk är LinkedIn det självklara valet för, till exempel, företag jobbar B2B, eller för kampanjer som syftar att nå folk med en viss titel eller som jobbar inom en viss bransch. 

Varför är det bra att annonsera via LinkedIn? Plattformen erbjuder annan typ av data att basera målgruppen på, än vad till exempel Facebook erbjuder.

Bland annat kan man basera målgruppen på bransch, typ av företag, och titel. Detta gör LinkedIn till ett extra bra ställe att annonsera på om man är ute efter att till exempel nå marknadschefer, eller kanske personer som jobbar inom fintech. 

martinj-ny
caroline-ny-

Hur LinkedIn Ads funkar

Det som är speciellt med LinkedIn, är att du budar om annonsplatserna med andra annonsörer. Detta betyder att resultatet av din annons, beror på hur konkurrensen för liknande annonser ser ut. Här kan du ta hjälp av marketing automation.

Marketing automation är automatiserade bud eller maskininlärning som syftar att nå så bra resultat som möjligt. Eller så kan du sätta din maxkostnad manuellt. 

Sammanfattningsvis så har du stor kontroll över din budget på plattformen. Det är lite dyrare att annonsera på LinkedIn, jämfört med till exempel Facebook eller Instagram. Men å andra sidan så har man som marknadsförare stora chanser att nå sin målgrupp! 

Om du känner dig osäker på hur du kommer igång med LinkedIn så hjälper vi dig gärna. Våra konsulter är experter på LinkedIn Ads!

Vi kan antingen hjälpa dig genom att guida dig till hur du bäst använder plattformen, eller så kan vi helt och hållet sköta annonseringen åt dig - du väljer det som passar dig bäst!

 

Kontakta oss

Vill du veta mer om vad vi kan hjälpa just ditt företag med? Kontakta oss via formuläret så kan vi pratas vid närmare!